Hey Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij over Buenos Aires. Morgen vlieg ik naar Ushuaia, de zuidelijkste stad van de wereld, het is daar erg koud dus ben erg benieuwd wat mij te wachten staat. Maar ik zal nu nog erest effe over mijn weekje Buenos Aires vertellen, een erg mooie europese stad. Ik weet dat jullie ook graag de foto`s willen zien, maar de computers hier zijn erg langzaam waardoor het uploaden heel lang duurt. Hopelijk is de internetverbinding in Ushuaia beter en dan zal ik jullie foto`s laten zien. Ik heb er al heel veel gemaakt, en daar zitten wel mooie plaatsjes tussen.

Zondagmiddag arriveerde ik op het busstation in Buenos Aires. Ik kon deze keer helemaal zelf de weg naar de metro vinden. Ik moet zeggen dat ik steeds beter word in de weg vinden, dus kaartlezen is volgens mij gewoon een kwestie van oefenen:). In Buenos Aires heb ik de metro naar mijn hostel genomen, wat allemaal erg soepel verliep. Totdat ik mijn hostel niet kon vinden. Ik liep in de goede straat, maar op dat nummer was een gewoon woonhuis. Ik heb nog wel rond gevraagd, maar niemand wist waar het zat. Toen ben ik maar op zoek gegaan naar een internetcafe, om nieuwe hostels te zoeken. Voor de zekerheid heb ik er maar 3 genoteerd die in de buurt lagen. Dit was maar goed ook, want ook mijn tweede hostel was onvindbaar. Ik liep weer in de goede straat, maar nu bestond het straatnummer gewoon niet. Ik vond het heel erg vreemd, en had er ook al beetje de smoor in. Ik had 18 uur in de bus gezeten en liep zeker al een uur rond met mijn zware backpack op zoek naar een hostel. Op weg naar mijn derde hostel werd ik door een vrouw en een man aangehouden. Eerst dacht ik dat ik beroofd werd, want ze zat naar mijn backpack te wijzen en zei dat ik die af moest doen. Maar ze bedoelde dit, omdat een duif mijn hele backpack had ondergekakt. Dus ze begon met zakdoekjes en water het een beetje schoon te maken, maar ik wilde mijn backpack niet af doen. Ik vertrouw hier de mensen toch niet helemaal, dus neem liever geen risico`s. Toen ik verder wou doorlopen kreeg ik weer een hele lading over me, alleen nu van de voorkant, waardoor mijn broek en rugzak echt helemaal onderzaten. De vrouw en man, wilden het nog wel schoonmaken, maar dit had totaal geen nut, want ik zat helemaal onder. Echt smerig en ik was er ook goed klaar mee. Ik heb de mensen bedankt en ben verder gelopen. Gelukkig kon ik mijn derde hostel wel vinden. Deze is erg modern en zag er goed uit. Het zijn 4 persoonskamers, die ruim en modern zijn ingericht. Tevens zat er een chille badkamer bij met lekker warm water.

In mijn hostel heb ik eerst alles schoongemaakt en ben zelf onder de douche gegaan. Ik voelde me alweer een stuk frisser. Daarna heb ik kennis gemaakt met mijn kamergenoot, Tim, een jongen uit Engeland. Dit was een erg aardige jongen en we hadden gezellig gekletst. Hij reisde ook alleen, had eerst een tijdje met een Nederlandse jongen gereisd, maar ging nu weer alleen verder. Hij ging `s avonds met twee vriendinnen uit eten en vroeg of ik mee wilde. Natuurlijk wilde ik dit wel, en toen zijn we naar een Irish Pub gegaan waar ook een thaise kaart was. Ik heb heerlijk thais gegeten en gezellig met deze twee dames gekletst. Een kwam uit Australie en de ander uit Schotland, zij werkten hier een tijdje om beter spaans te leren. Naast ons tafeltje zat een stel van rond de 40 die echt heel erg met elkaar aan het plakken was. In Nederland zie je dat echt niet zo in een restaurant, maar ik ben er al wel achter gekomen dat het hier heel normaal is om te doen. Helaas ging Tim, de volgende dag al weg, op doorreis naar de watervallen, anders hadden we vast reismaatjes kunnen worden.

Maandag ben ik de wijk San Telmo gaan bekijken. Dit is een van de oudste wijken van Buenos Aires, en er zijn veel kleine antiekwinkeltjes te vinden en tevens komt de Tango hier vandaan. Erg leuk om te zien en ik vermaakte me prima. `s Middags ben ik het echte centrum van Buenos Aires in gelopen en ik wat verschillende toeristische bezienswaardigheden bezocht. Het was erg lekker weer, wat ervoor zorgde dat het overal erg druk was. Maar Buenos Aires is een leuke stad om rond te lopen want het is vrij compact. Ik had nog niet ontdekt dat mijn hostel wel een keuken heeft om zelf te koken, dus ik ben alleen uit eten geweest. Moet zeggen dat dit erg saai is, en ik ook niet van plan ben om vaker te doen.

Dinsdag heb ik een bustour door Buenos Aires gedaan. Dit is een bus waar koptelefoons hangen en die door de verschillende wijken van Buenos Aires rijdt. Er zijn twaalf plekken/wijken waar de bus stopt en waar je elk half uur weer kunt instappen. Als eerste ben ik in de wijk Boca gestopt. Dit is een echte arbeiderswijk, en het is daar erg toeristisch gemaakt. De huizen zijn allemaal in verschillende kleuren geschilderd, incl. de muren en het zorgt soort voor een vrolijk geheel. Tevens zijn de terrassen allemaal over de straat uitgestald en is er veel straattheater. HEt was een erg leuke wijk om rond te kijken. De tweede stop die ik maakte was bij een ecologisch park. Moet zeggen dat dit niet zoveel voorstelde, het lijkt een beetje op de natuur bij ons. Het leuke was wel dat ik daar een meisje tegenkwam die ik tijdens de Business Course van Achmea had leren kennen. Zij was samen met haar broertje aan het reizen door Zuid-amerika en vertrok donderdag naar Ushuaia. We hadden mail-adressen uitgewisseld, omdat we beiden nog wel graag naar een tango show wilden. Ik vervolgde mijn tocht naar de haven en bedrijvenpanden van Buenos Aires. Moet zeggen dat het hier allemaal heel modern is en er vrij luxe uitziet. Een soort van Amsterdam Zuidas. Daarna heb ik nog de wijk Palermo bezocht en ben daarna terug gegaan naar mijn hostel. Hier heb ik met Karlijn gemaild en ze kwamen mij om 22.00 bij mijn hostel ophalen. Buenos Aires is een van de veiligste steden van Zuid-Amerika, maar toch is het niet heel prettig om hier `s avonds laat alleen over straat te gaan. Karlijn kwam samen met nog wat anderen uit haar hostel en we gingen naar een tangobar. Deze zijn gratis, terwijl tangoshows erg duur zijn. We waren met een gemixt gezelschap van 2 zwitsers, 3 nederlanders, een australier en een braziliaans, erg leuk. We gingen naar een tangobar, waar ze nog druk bezig waren met oefenen. De eigenaar van de bar was zo aardig om ons een gratis proefles te geven, dus daar hebben we van geprofiteerd. Dus ik kan de eerste basisstappen van de tango nu ook dansen, jah, zelf op bergschoenen ging het nog goed. Daarna hebben we nog gezellig wat biertjes met zijn allen gedronken en hebben ze mij weer terug naar mijn hostel gebracht. We hadden afgesproken om in hetzelfde hostel te gaan zitten in Ushuaia, dus dat vind ik wel erg gezellig. Heb ik een soort van reismaatje gevonden.

Woendag heb ik een relax dagje gehouden. Merkte dt ik erg moe was, en wel graag effe niet te veel wilde doen. Ik heb geprobeerd in een internet cafe foto`s te uploaden, maar dit wilde niet lukken, doordat de internetverbinding gewoon veel te langzaam is. `s Middags ben ik nog effe het centrum ingelopen en heb een beetje rond gekeken. In mijn hostel hebben ze een erg grote tv ruimte met hele chille loungebanken. Ik zat daar eerst alleen en heb de film Slumdag Millionaires opgezet, later kwamen anderen mij nog vergezellen. Ik ben lekker op tijd naar bed gegaan.

Donderdag (vandaag) was ik weer helemaal fit en ging de wijk Recoleta bekijken. Ik wilde toch nog wel graag een keertje met de bus, dus dat heb ik gedaan. Moet zeggen dat bussen in grote steden erg lastig zijn. Vaak spreken de buschauffeurs geen engels, en hoewel ik een paar woordjes spaans kon blijft het erg moeilijk. Daarom heb ik ook altijd mijn wat en hoe spaanse boekje bij mij. Tevens weet ik niet precies hoe de busroute is en waar ik er precies uit moet. Maar vandaag ging het erg goed en hoefde ik maar een klein stukje te lopen. Ik ging naar de Recoletta Cementary, dit is een soort van kerkhof waar Evita begraven ligt. HEt is alleen een vrij luxe kerkhof en de kisten staan in een soort van gebouwen. Heel bijzonder om te zien. Daarna heb ik een wandelroute uit de Lonely Planet gelopen. Moet zeggen dat ik hier wel heel veel kilometers maak en blij ben dat ik mijn wandelschoenen steeds aan heb. `s middags heb ik lekker op een terrasje in de zon gezeten en wat gegeten. Vanavond ga ik nog naar een tangoshow. IK wil dit eigenlijk toch nog wel heel graag zien en heb er maar een geboekt bij mijn hostel. Het is wel lekker dat transfer hier bij inzit, zodat ik niet alleen over straat hoef.

Morgenvroeg, ik moet om 07.30 op het vliegveld zijn, vlieg ik naar Ushuaia. Ik heb gehoord dat het daar erg mooi is, maar ook heel koud, dus ben benieuwd wat me te wachten staat. Als ik daar internet heb zal ik jullie weer op de hoogte houden. Tot snel.