Hey Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik vind het erg leuk om te lezen dat jullie mijn avonturen volgen. Daarom heb ik weer een nieuw verhaal op de site gezet. Tevens staan de foto's van Rio de Janeiro ook online.

Zaterdag heb ik, zoals ik al wilde echt een rustig dagje gehouden. Ik heb nog wel een beetje last van het tijdsverschil, want ben 's ochteds erg vroeg wakker, uurtje of 06.00 en rond 22.00 ga ik ook slapen, want ben dan echt moe. Maar mijn lichaam went er langzaam aan. Zaterdagochtend ben ik vanaf mijn hostel naar de Suikerberg gelopen, dit is de hotspot van Rio. Het is echt een toeristische attractie maar wel leuk om te doen. Dit zijn twee hoge kleine bergen die tegen het water aan staan. Ze hebben hier een kabelbaan naar toe gemaakt, zodat je bovenop kunt komen en een mooi uitzicht hebt. Ik wilde dit ook wel eens zien en ben met de kabelbaan naar boven gegaan. Het was een heldere, zonnige dag, waardoor het uitzicht echt heel mooi was. Ik heb bovenop lekker een tijdje in het zonnetje gezeten en een beetje mensen gekeken. Tevens kwam er ook nog, ik denk een heel belangrijk persoon omhoog. Want er waren wel 20 beveiligingsmensen in pak (lekker warm met 30 graden) rondom. HEt was een heel spectacel en iedereen zat hier ook naar te kijken. 's Middags ben ik richting het strand gelopen, want dit lag ernaast. En wilde bij een luxe restaurantje gaan lunchen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Er stond op alle borden dat ze pizza's hadden en dat leek me wel lekker. Het duurde denk ik al wel een half uur voordat ik kon bestellen. Ik was rustig mijn Lonely Planet aan het lezen, en vond het niet erg. Maar naar een uur had ik zelfs mijn drankje nog niet. Doordat ze geen engels spraken, was het erg moeilijk mij verstaanbaar te maken. Gelukkig was er iemand anders, een gast die portugees en engels sprak en die als tolk functioneerde. Toen bleek dat ze helemaal geen pizza's hadden. Heel vreemd als er 20 op de kaart staan, maar ik was er een beetje klaar mee. Dus heb een drankje besteld en niets meer gegeten. Achteraf had ik dit beter wel kunnen doen, want 's avonds was de bbq in het hostel. Deze zou om 18.30 beginnen, en uiteindelijk was om 22.00 het eten klaar. Ik ben zelf ook niet zo strict met de tijd, maar dit was wel effe wennen voor mij. Gelukkig was het wachten wel meer dan de moeite waard, er waren heerlijke salades en het vlees smaakte erg goed. Ik heb er heerlijk van genoten.

Zondag had ik een Jezus Crist tour geboekt. Dit betekende dat ik opgehaald werd en we verschillende bezienswaardigheden gingen bekijken. Eerst zijn we naar het Jezus Christus beeld, dat op een hoge berg in Rio staat., gegaan. Ze zijn dit beeld aan het renoveren, waardoor het in de stijgers staat. Echter, het uitzicht vanaf hier was echt geweldig over heel Rio. Beter dan van de dag ervoor, maar ja, je weet niet alles van te voren. Daarna gingen we naar het voetbalstadion, waar verschillende voetstappen van voetbalspelers waren te bewonderen (zie foto's). Daarna gingen we door naar de plaats waar in Februari carnaval word gehouden. Dit is een hele lange straat met tribunes. HEt zag er nu niet echt bijzonder uit, maar met carnaval is het echt geweldis. Als laaste gingen we naar een hele grote kerk, die de vorm van een ronde pyramide heeft, met hele hoge glas in lood ramen. Dit was erg mooi. De tocht was alleen 'sochtends en de gids vroeg aan mij waar ik graag afgezet wilde worden. OMdat het zondag was en lekker weer, ben ik bij de stranden van Copacabana afgezet. Dit zijn echt mooie stranden met daarnaast hele grote boulevard. Tevens willen mensen hier echt gezien worden, Mensen met hele gebruinde lichamen, met vrouwen met echt te kleine bikini's en mannen met te strakke zwembroeken. Ik heb lekker op een bankje gezeten, omdat ik geen bikini bij me had en alles rustig bekeken.  's Avonds ben ik terug gegaan naar mijn hostel en heb ik rustig aan gedaan.

Vandaag wilde ik in de middag naar Paraty vertrekken. Maar toen ik wakker werd regende het heel erg hard, waardoor ik mijn plannen wijzigde. Vannacht waren er al heel veel muggen op mijn kamer, en dit was de ochtend ook te merken. IK heb mijn spullen gepakt en ben richting busstation gegaan. Ik moet zeggen dat de mensen hier echt heel vriendelijk zijn, vooral als ze mij met mijn grote backpack zien lopen. Het busstation was erg groot en ik kon de maatschappij niet vinden die naar Paraty ging. Gelukkig was een vrouw zo aardig om mij voor de balie af te zetten. Ik had mijn kaartje gekocht en ging de bus in. Ik had het goedkoopste busticket gekocht, maar zat echt in een luxe bus met airco. Tevens zat ik naast een zakenman die vroeg of ik aan het raam wilde zitten, dus dat was weer erg vriendelijk. De busreis naar Paraty was echt geweldig. We reden langs de kust, door de bergen. We zagen steeds stranden liggen en kleine eilandjes in de zee. Ik was erg onder de indruk. Paraty is een klein toeristisch dorpje met veel historische gebouwen, die ik morgen ga bekijken. Tevens organiseren ze boottochten naar verschillende eilandjes, en dat lijkt me wel erg mooi. IK had in dit hostel ook geluk, want had een kamer van 4 personen geboekt, maar ik heb een 3 persoonskamer voor mij alleen gekregen, dus wel chill. Ik ben waarschijnlijk 2 dagen in Paraty en reis dan door naar Sao Paulo.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden!